ریچارد کلایدرمن (Richard Clayderman)

ریچارد کلایدرمن (Richard Clayderman)

بیوگرافی : ریچارد کلایدرمن (فرانسوی: Richard Clayderman، تلفظ فرانسوی: ​[ʁiʃaʁ klɛidɛʁman]، زاده ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ در پاریس) با نام اصلی فیلیپ پاژه (فرانسوی: Philippe Pagès، تلفظ فرانسوی: ​[filip pagɛs]) نوازنده مشهور پیانو فرانسوی است. او آلبوم‌های متعددی را ارائه نموده‌است. این آلبوم‌ها شامل ساخته‌هایی از دو آهنگساز مشهور فرانسوی: Paul de Senneville و Olivier Toussaint، بازنوازی آثار معروف موسیقی کلاسیک، تنظیمِ آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل، و بالاخره تنظیم‌هایی برای موسیقی فیلم است.
فیلیپ پاژه، نواختن پیانو را از سن ۵ سالگی نزد پدرش که یک معلم پیانو بود فرا گرفت. گفته می‌شود که وی قبل از ورود به مدرسه و پیش از خواندن و نوشتن زبان مادری، خط موسیقی را به خوبی می‌خواند. چند سال بعد، در رقابت‌های محلی پیانو ممتاز گردید. در سن ۱۲ سالگی در کنسرواتوار پاریس در رشتهٔ نوازندگی پیانو پذیرفته شد و در ۱۶ سالگی با رتبهٔ اول فارغ‌التحصیل گردید. یک سال بعد در حالی که در کنسراتوار عالی پاریس دورهٔ پیشرفته پیانیست کنسرت را ادامه می‌داد، به دلیل مشکلات زیادی که بر سر راهش بود از جمله بیماری پدرش و مشکلات مالی حاصل از آن، دوره پیشرفته مذکور را نیمه تمام رها نمود و برای گذران زندگی، روزها به عنوان کارمند در یک بانک، و شب‌ها در برخی گروه‌های آن زمان به عنوان آکومپانیست پیانو فعالیت می‌کرد. همان زمان خوانندگان مطرح شانسون دهه ۷۰ همچون Michael Sardou, Johny Hallyday و Thierry Le Luron را با پیانو همراهی نمود.
کلایدرمن تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است.در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌است. کلایدرمن به ویژه در آسیا بسیار محبوب است. او نخستین کنسرت خود را در سال ۱۹۷۹ برگزار کرد و از آن زمان بیش از ۲۵۰۰ کنسرت اجرا کرده‌است. نانسی ریگان همسر رونالد ریگان رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را «شاهزاده رمانس» لقب داده بود.

مشاهده تمامی تک آهنگ های ریچارد کلایدرمن (Richard Clayderman)